niedziela, 20 czerwca 2010

Dzieci zdolne

Materiał montessoriański sprawdza się w pracy z dziećmi uzdolnionymi, sprzyja odkrywaniu mocnych stron dziecka. Swobodna praca daje możliwość indywidualizacji i zróżnicowania procesu nauczania.

W ramach sympozjum „Zdolność dziecka w aspekcie pedagogiki Montessori” odbywającym się w Linz w 2006 roku, podejmowano zagadnienia dotyczące szans rozwojowych dzieci przedszkolnych przez etapy szkolnej kariery ucznia. Poruszane były między innymi zagadnienia uczenia zindywidualizowanego, postrzeganie etapu przedszkolnego jako okres podnoszenia zdolności dziecka.
Przedszkole stanowi bazę do budowania szans rozwojowych dzieci przed szkołą z naciskiem na ujawnianie mocnych stron dziewczynek z powodu mniejszych szans w dorosłym życiu. Zauważono, że nie jest wskazane selekcjonowania dzieci z rodzin socjalnych, ale należy stwarzać im równe warunki rozwoju i odkrywania uzdolnień.

Dla dziecka zdolnego ważne jest wsparcie doradcze, w którym kierunku się ukształtować. Uczniowie zdolni wahają się przy wyborze dalszej drogi kształcenia, z racji wielorakich zainteresowań i niemożności realizacji w pełni każdego z nich.

1 komentarz:

  1. Hej :)

    może będziecie zainteresowani wymianą materiałów montessoriańskich

    więcej na ten temat tutaj: http://ponadsiebie.blogspot.com/2012/02/montessori-po-polsku-3-6.html

    OdpowiedzUsuń